bouwen aan verbinding

Sociale Arena

Als maatschappelijke of non-profit organisatie heb je in veel gevallen te maken met een complex krachtenveld dat continu in beweging is en invloed uitoefent op jouw organisatie. Anders dan in een profit omgeving waarbij de koper ook de beslisser, de betaler en de begunstigde is, zijn bij jouw organisatie deze rollen verdeeld over verschillende organisaties met veelal tegengestelde belangen. Zo is bijvoorbeeld de gemeente de betaler maar niet de formele beslisser, ligt de beslissingsbevoegdheid bij het zorgkantoor of de zorgverzekeraar en is de begunstigde de cliënt.

Om te bouwen aan voorkeur en vertrouwen is verbinding met stakeholders essentieel. Door het gesprek aan te gaan en succesvol samen te werken vergroot jouw organisatie haar maatschappelijke en sociale waarde. Luister naar de ervaringen van de belanghebbenden en ga in gesprek over wat zij van jouw organisatie verwachten.

organisaties die hun netwerken goed onderhouden, presteren duurzaam en beter

Als je de sociale winst en waarde van jouw organisatie wil vergroten, is het dus van belang een goede relatie op te bouwen met relevante stakeholders. Maar hoe doe je dat op een slimme manier? WHISE ontwikkelde hiervoor de Sociale Arena, een methodiek om zicht te krijgen op de belangrijkste stakeholders, welke invloed ze hebben op jouw organisatie of interventie, wat hun belang is en hoe je ze kunt beïnvloeden. De mate waarin je de begunstigde, betrokkenen, beslisser en betalers voor je weet te winnen, bepaalt je succes.

Wat levert het op?

  • Duurzame relaties met een uitgebreid netwerk aan belanghebbenden
  • Creatieve en gedragen oplossingen
  • Een aanpak voor complexe en vastzittende problematiek
  • Vergroten van de kracht van het netwerk

Stuur mij meer informatie over de Sociale Arena

Q

samenwerken aan een waardevolle toekomst?

WHISE, het bureau voor social profit creatie