Je wilt een zichtbare bijdrage leveren aan een betere samenleving. Je weet dat het anders en beter kan. Maar hoe pak je dat aan? Hoe laat je zien wat jouw meerwaarde is? Hoe maak en toon je social profit?
Veel maatschappelijke organisaties maar ook steeds meer bedrijven, hebben moeite om de waarde van hun dienstverlening inzichtelijk te maken. Terwijl de druk vanuit de overheid en samenleving daarop alleen maar toeneemt. Vaak wordt er gesproken over non-profit waarmee het lijkt te gaan over niet-winstgevend. Terwijl het doel van maatschappelijke initiatieven en nieuwe businessmodellen juist is om sociale winst en waarde te creëren en daarmee een belangrijke bijdrage te leveren aan een fijnere samenleving.
Om organisaties bij dit vraagstuk te ondersteunen ontwikkelden TIAS (School for Business and Society) en WHISE (bureau voor Social Profit creatie) het Social Profit Canvas. Een model met een missie én vertrekpunt voor meer sociale winst en waarde. Professionals, vrijwilligers, bestuurders en beleidsmakers vanuit verschillende sectoren kunnen hiermee aan de slag.
We werken inmiddels al geruime tijd met dit instrument en ontvangen veel vragen of we kennis en ervaringen willen delen. Dat doen we graag. Zo hebben we ervaren dat verbindingen in netwerken sterker zijn geworden door ieders positie en rol in het (nieuwe) samenspel te verhelderen en versterken. Worden opdrachten scherper en middelen slimmer ingezet. Of worden er andere keuzes gemaakt. Alles om uiteindelijk meer effect te realiseren.
We geven een korte introductie op het Social Profit Canvas en we laten je enkele praktijkervaringen zien die we hebben opgedaan in verschillende sectoren.
Het programma:
11.10 uur Digitale inloop.
11.15 uur Het Social Profit Canvas: uitleg en casuïstiek
12.15 uur Einde.
Het webinar wordt verzorgd door Jaap Hoenderdos en Mark Wolbert van WHISE.
Goed om te weten:
We houden de groepen klein.
Er zijn geen kosten aan verbonden.