Om te bepalen of een interventie bijdraagt aan de beleidsdoelen, stellen we vaak indicatoren op. Deze indicatoren moeten ons inzicht geven in de effectiviteit van de inspanningen. Toch blijken zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers vaak tegen dezelfde problemen aan te lopen. Indicatoren zijn te vaag of juist te specifiek en sturend op handelingen die er niet echt toe doen. Ze zijn onmogelijk te meten of (als ze wel meetbaar zijn), zeggen ze weinig over de effectiviteit van de interventie. Daarnaast zien we vaak een veelheid aan indicatoren waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet.
Om organisaties bij dit soort vraagstukken te ondersteunen hebben TIAS en WHISE het Social Profit Canvas ontwikkeld. We werken inmiddels al geruime tijd met deze methode. We geven je graag een kijkje achter de schermen over onze ervaringen met verschillende organisaties in het maatschappelijk veld,
We willen je laten zien dat je samen scherpere keuzes kan maken en ordening in complexe vraagstukken kunt brengen. Zodat er met een beperkte set aan indicatoren die ertoe doen, weer helderheid en vertrouwen ontstaat.
In dit webinar duiken we dieper in op onze zoektocht naar effectieve indicatoren. We geven je handvatten en inzicht in praktijkvoorbeelden. We inspireren je met een nieuwe manier van verantwoorden. En het vinden van een betere balans in maatschappelijke winst en waarde.
Dit webinar is speciaal ontworpen voor professionals, accounthouders en beleidsmakers werkzaam in het maatschappelijk veld. De casuïstiek die besproken wordt komt vanuit welzijn, cultuur en gemeenten. Maar ook andere maatschappelijke organisaties kunnen hier hun inspiratie uit halen.
11.10 uur – Digitale inloop
11.15 uur – De waarde van indicatoren: Waarom meten we wat we meten?
11.30 uur – Van resultaat naar impact: Hoe bepaal je de juiste indicatoren?
11.50 uur – Strategisch partnerschap: Hoe kom je in een ander gesprek met elkaar?
12.15 uur – Uitloop met ruimte voor vragen en antwoorden.