wij zijn WHISE

een unieke mix van bevlogen professionals

Wat de één kan, kan de ander niet. Zo versterken we elkaar. Daarom werken we met een unieke mix van andersdenkende adviseurs, eigenzinnige experts en innovatieve invliegers.

mark wolbert
carolien kram
jaap hoenderdos
theo camps
rein van der horst
marc vermeulen
sylvie van der heijden
fides lapidaire
morris oosterling

 

rein van der horst

Al op jonge leeftijd was ik geïnteresseerd om dingen efficiënter en simpeler te maken. Ik startte mijn eigen onderneming met het doel andere bedrijven te helpen om dingen anders te doen. ‘Digital’ helpt hier bij. Door de enorme hoeveelheid verzamelde data kunnen we een exponentiele versnelling aanbrengen in het bereiken van onze doelstellingen. Denk aan medische vraagstukken (vinden van nieuwe medicijnen), ecologische vraagstukken (energietransities) en maatschappelijke vraagstukken (impactvolle interventies door de overheid). Het vreemde is dat we nog steeds minimaal gebruik maken van de data die we tot onze beschikking hebben. Dit komt met name door de silo mentaliteit (het niet delen) en gebrek aan lef in vele sectoren.

Binnen WHISE zie ik een interessante uitdaging om social profit meetbaar te maken door gebruik te maken van data. Dat doen we door bestaande datapunten te gebruiken maar ook nieuwe te definiëren. Deze data punten gaan overheden helpen om efficiënter en eenvoudiger maatschappelijke investeringen te verantwoorden in relatie tot de waarde voor de samenleving.

Ik ben een:

Strategische innovator; op internationaal niveau met de vaardigheid om elke uitdaging om te zetten in nieuwe kansen.

Visionair; zonder visie wordt het lastig iets te bereiken. Wat ik heb geleerd is dat je de antwoorden die je nodig hebt om je visie te verwezenlijken niet hebt als je eraan begint.

Data supporter; data en daarmee gecreëerde inzichten helpen om dingen sneller en beter te doen. We kunnen de kennis en ervaring van miljoenen mensen combineren en zijn veel minder afhankelijk van individuele meningen.

Businessbouwer; ideeën omzetten in Minimal Viable Product’s (MVP) die ‘first time right’ zijn en deze daarnaar door te groeien naar sustainable business.

Ik ken de werelden van het bedrijfsleven en non profit organisaties en begrijp waar de mogelijkheden liggen om dit te vertalen naar sociale winst en waarde.

Ik geloof in Return on Effort (ROE), elk uurtje dat ik besteed moet iets opleveren, een nieuw inzicht, nieuwe vriendschap, geld of bijvoorbeeld een nieuw idee. Het geeft mij energie en het weerhoudt mij om mijn tijd te besteden aan negatieve dingen of mensen.

Samenwerken aan een waardevolle toekomst?

WHISE, het bureau voor social profit creatie