zie jij de ontwikkelwaarde?
Leefstijlinterventies zetten hun interventies beter in de markt
RIVM biedt eigenaren van leefstijlinterventies een ondersteuningsprogramma zodat zij hun interventies beter in de markt kunnen zetten. En zelfstandig het effect van hun interventie weten te vergroten en verbreden. WHISE verzorgde de invulling van het programma.
In de online inspiratiesessie kwamen de verschillende vraagstukken in de markt in vogelvlucht voorbij. Maar ook het inzicht in wat voor een soort ondernemer ik ben. Ben ik ondernemer of ondernemend? En wat moet er gebeuren om mijn interventie te laten groeien?
De kennis in de werksessie is enorm hoog, de vragen worden goed beantwoord en er wordt tijd genomen voor elk programma
interventiehouder
Kennis en werken in een online mix
Hierna volgden drie kennis-werksessies waar deelnemers zelf aan de slag gingen met hun eigen interventie. In een mix van kennis van onze experts, persoonlijke ervaringen van de deelnemers en praktisch aan de slag werden de deelnemers uitgedaagd om hun interventie beter in de markt te zetten.
Tijdens de eerste sessie zijn we op de stoel van de klant gaan zitten. Zorgverzekeraars, schooldirecteuren, gemeenteambtenaren, ze werden allemaal besproken of kwamen digitaal voorbij. Wat zijn hun vraagstukken? Waar liggen ze wakker van? Wat zijn hun ambities?
Dit was de nodige basis om in sessie twee in te gaan op hoe jij als leefstijlinterventie eigenaar daarop kunt inspelen. Op zoek naar de best mogelijke match tussen de interventie en de behoeften van de klanten én gebruikers. Allemaal ingrediënten voor een goede pitch, flyer of email.
Tijdens de laatste kennissessie is het Business Model Canvas belicht en zijn verschillende interventies in dit model ingevuld en besproken. Wil je een groots en landelijke interventie? Wil je klein maar fijn blijven? Of denk je dat je alleen succesvol kan zijn door samen op te trekken? En wat betekend dat voor je businessmodel en verdere strategie?
Het eindresultaat van de kennis-werksessies voor de interventie eigenaren:
- Potentiële klanten beter in beeld
- Een duidelijke propositie richting klanten
- Verschillende strategieën voor de toekomst tegen het licht gehouden
- En hiermee geïnspireerd en praktisch verder mee aan de slag gaan.
mark wolbert
Het kan anders én het kan beter. Dat zijn mijn drijfveren geweest om al op jonge leeftijd te starten met mijn eigen onderneming. Altijd op zoek naar vernieuwende oplossingen en manieren om complexe vraagstukken eenvoudig te maken. Bekijk mijn profiel.